Kiel - Oslo

Dag 2 Osterrönfeld - Kiel - Oslo

Starting Location: Osterrönfeld, Duitsland

Final Destination: Kiel, Duitsland - Oslo, Noorwegen

Afstand: 34 km.

Reistijd: 0,5 uur

Hotel: Hotel O'felder, Osterrönfeld

22 juli 2017 - Colorline. Wat een heerlijk bedje hebben we gehad in Osterrönfeld. Rond half 10 opgestaan om dan heel langzaam ons klaar te maken om een ontbijtje te gaan scoren bij de lokale bakker. Eerst de spullen weer in de auto proppen, sleutel inleveren en toch wel 1 hele minuut op pad richting bakker.
Bij de bakker was zelfs een zitje dus wat croissantjes, koffie en wat broodjes. Na het ontbijt even de auto vullen met de brood nodige brandstof, alvorens we de eerste stop definitief achter ons lieten. Doel was om een leuke geocache te gaan doen, maar voordat we de A7 opreden zagen we al een file aankomen. Dan toch maar door richting Kiel, want we moesten ons daar om 12:00u melden.

Ook in Kiel was het druk, maar uiteindelijk waren we vrij snel bij de check in. Wat mij opviel is dat je alleen maar incheckt en je paspoort laat zien, verder wordt er nergens naar gekeken. Je kan zo de boot oprijden, zonder dat er naar de inhoud wordt gekeken. Dat is in Amerika wel iets anders. Daar wordt zelfs je mini plastic tasje met een scanner besnuffeld.

MS Color Fantasy in Kiel

Shagie bij de Hamburger tent

Brug tussen Denemarken en Zweden

De boot was toch wel weer indrukwekkend. Echt een compleet drijvend hotel. Onze kamers bevonden zich op de 9de verdieping (van de 15). Een mooi klein kamertje met een 2 persoonsbed, douche en WC.

De middag hebben we besteed aan de boot verkennen en toen we eenmaal op weg gingen opende de winkeltjes. Toch maar even allemaal aandoen, want we zijn er toch. Met een paar biertjes, aardbeien drankjes voor Ingrid en een colaatje voor John op het voordek kwamen we de middag door. Af en toe even naar buiten voor een sigaretje.
Na een paar uurtjes was het tijd voor avond eten. De restaurantjes waren al volgeboekt, maar bij de lokale hamburgertent konden we nog een lekkere vette hamburger scoren. Hierna nog even een bakje koffie en nu uitbuiken op de kamer.

Toch wordt je best wel moe van de hele dag hangen en eigenlijk niets doen. Nog even John Rambo gekeken op TV. Karin slaapt al en ik ga nu ook. Morgen de aankomst in Oslo. Tot dan.