Dag 2 Rocky Mountains NP

1 mei 2011 Eagle (Colorado): Vanmorgen al om 3:30u wakker geworden. Lekker gewekt door de langs komende trein. Die claxons mogen ze van mij verbieden. Met een jetlag ben je dus daarna wakker en zijn we allemaal om 4:30u opgestaan. Dan maar een beetje rommelen en vroeg ontbijten. Even een fotoshoot van onze geweldige huurauto en dan even de straat uit om onze eerste Amerikaanse geocache op te pikken.

364.6 km, n/a

Na alles in het (kleine) autootje te hebben gepropt zijn opweg gegaan naar het Rocky Mountains Nationale park. Maar niet voordat we nog even pauze namen bij de Starbucks, om even een echte koffie te kunnen drinken. De Red Eye is ook weer van de partij. Bij de Starbucks bleken Nick en Brigitte het toch wel erg koud te krijgen. Met een maximale temperatuur van 7 graden celcius en in Estes Park van rond het vriespunt is het toch wel bibberen zonder jas en alleen maar een fleece bij. Dus een tussenstop in een echte amerikaanse ooutdoor shop. Gelukkig zijn de prijzen voor de echte ootdoor merken in Amerika vergeleken met Nederland spot goedkoop. Dus snel allebei in een nieuw jasje gehesen en de weg vervolgt richting Rocky Mountains NP.

Toen we het nationale park binnenreden kwamen we al snel sneeuw tegen. Naarmate we hoger kwamen werd het pak steeds dikker. De route die we hadden uitgestippeld konden we helaas niet rijden, omdat de bergpas door de vele sneeuwval was afgesloten. Dan maar een Détour. De route ging nu naar Bearlake en dan via Estespark richting het zuiden.

In het park kwamen we al snel vele wilde beesten tegen. Hier en daar even stoppen om een meadow vol met mule deer te bekijken. Lekker grazend en zich niets aantrekkende van onze aanwezigheid.

Even later een coyote, marmot, eekhoorn, bighorn sheep en nog wat aparte vogels. Bij Bearlake op 3000m. lag echt een dik pak sneeuw. Lekker door de sneeuw geploeterd om even naar een bevroren waterval te gaan kijken. Daarna zijn we op ons gemak weer terug gereden in de richting vanwaar we het park binnen kwamen om zo richting onze volgende overnachtingsplaats te rijden.

Vanaf Estes Park ging de route nu via de Amerikaanse ski gebieden naar Eagle. Onderweg kwamen we ook nog door het plaatsje Nederland. Grappig om daar even doorheen te wandelen.Nederlandse vlaggen en fietsen. Daar moesten we natuurlijk even mee op de foto. Het weer onderweg was hier erg slecht. Sneeuw en slecht zicht. Zelfs even in de slip met 65mile. Hoogste punt vandaag 3470m.

Nu zitten we in Eagle. Een hotelkamer met twee verdiepingen. Zonet bij een echt Amerikaans diner gegeten. De dames hebben zonet volgens Brigitte “Fucking totale ontspanning”, gehad. Dan dadelijk maar weer naar bed om morgen weer vroeg op te staan….