Dag 1 : Schijndel - Dusseldorf

26 april 2013 Dusseldorf - Vandaag was het dan eindelijk zover! Na weken aftellen mochten we vandaag eindelijk onze zomer spulletjes te voorschijn te halen en onze koffer gaan in pakken met vooral de belangrijkste dingen :

• Zwembroek/ bikini : CHECK
  • Slippers : CHECK
  • Zonnebrand : CHECK
  • Aftersun : CHECK
  • Zonnebril : CHECK
We rijden wat later in de middag op ons gemakje richting Dusseldorf. De reis erheen was koud en nat. Met zo'n 10 graden zal het morgen wel even wennen zijn als het 30 graden is. Bij de Nobis in Asten hebben we nog even een tussenstop gemaakt om ons laatste 'europees' hapje te nuttigen.

Toen de zon al eventjes achter de horizon was verdwenen kwamen we aan bij het van der Valk hotel in Dusseldorf. Het is dus begonnen. De eerste rit zit erop. We zitten nu in het van der Valk Airport Hotel in Düsseldorf. Wat een chique hotel is dit. Hele grote kamers en modern.

Vannacht kunnen we nog een goede nachtrust hebben in dit hotel. Zo kunnen we morgenvroeg uitgerust met de plaatselijke deeltaxi naar het vliegveld. We vertrekken rond 9:00u en zullen rond 13:30u plaatselijke tijd in Miami landen.

USA, Miami, Florida here we come!

Afdrukken E-mail

Dag 2 : Dusseldorf - Miami / Florida City

27 april 2013 Florida City - Vanmorgen ging de wekker om 06.00 uur, zodat we om 07.00 uur de 'shuttle bus'  konden pakken naar het vliegveld. Na een minuut of 10 waren we op het vliegveld. Wat achteraf te laat was, omdat we bij de incheck muts te horen kregen dat we de laatste plekjes op moesten vullen. De één daar, de ander daar en de ander dan weer daar. Dat mocht te pret niet drukken! Zo'n 10 uur later zetten we veilig onze voetjes op Amerikaanse bodem. 'Eventjes!!!' door de security check, koffers op halen en dan vol spanning de huur auto ophalen. Gelukkig was de reservering een feit. We hadden namelijk in augustus 2012 via internet een auto gehuurd bij Holiday Cars, want dat was voordelig als je deze meteen met je vliegtickets boekt. Helaas ging die falliet in december 2012 en konden we naar onze centen fluiten. We hebben toen rechtstreeks bij National een auto gehuurd, die bij aankomst netjes op ons stond te wachten. Het is een mooie donkergrijze Jeep geworden.

Vanuit Miami zijn we naar de Travellodge in Florida city gereden. Een kamer voor 75 dollar per nacht is goed betaalbaar en zo zitten we morgen dicht bij Everglades national park.

Zojuist nog een lekker broodje van de subway gegeten met een lekker drankje en dan vast voorbereiden op een dikke jetlag morgen vroeg.

Hoowdy hoow fokes , see you tommorow.

Afdrukken E-mail

Dag 3: Everglades - Duck key

28 april 2013 Duck Key - Vanmorgen hadden mijn reisgenoten wat last van Jet Lag. Uiteindelijk hebben ze mij dan om 6:00u uit mijn bed getrommeld, want ze wilde,"ontbijten en pleite"! Dus na een snel en lekker ontbijtje hebben we afscheid genomen van ons simpele, maar schone Travellodge in Florida city om naar het Everglades Nationale park te gaan. Even uitchecken alles weer in de Jeep proppen en op zoek naar de Alligators in het Everglades nationale park.

Everglades bezoeken kan eigenlijk maar via één weg, namelijk de state highway 9336. Aan het einde van de weg moet je dus weer via dezelfde weg terug rijden. De eerste stop in het park was uiteindelijk ook meteen de mooiste. Na een korte trail lagen ze daar. De Alligators. Ze maakte een brommend, grommend geluid. Dat was een mooi gezicht. Ook de vele prachtige vogels lieten zich goed aanschouwen. We hebben hier toch een goed uurtje rondgewandeld.

Na deze stop verwachtte we natuurlijk op de volgende stop nog veel meer mooie dingen. Maar dat viel helaas tegen. De laatste stop was bij het Flamigo Visitors center. Dit roze gebouw was flink gedateerd of heeft na enkele orkanen geen opknap beurtje meer gehad. Er was eigenlijk niets te zien en te beleven, want op het kleine visitor centrum na, was alles dicht en in slechte staat. Misschien dat we nog te vroeg in het seizoen waren, maar dat leek ons niet.

Terug richting de uitgang moesten we toch nog even stoppen bij de schildpad die Karin had gespot op de heenweg. Wij dachten allemaal dat ze gek was geworden, maar het bleek echt zo te zijn. Wat een gedrocht was dit. Hij had een plat gestroomlijnd schild en een spitse snuit. Niet de standaard schildpad die ik ken en wat bleek later in het visitor centrum. Het was een Florida softshell schildpad. Zo konden best gevaarlijk zijn, want ze kunnen bijten en met één hap een teen eraf bijten. Stonden wij op onze slippertjes!

Nadat we De Everglades hadden bezocht hebben we een vette hap gegeten bij een Wendy's in Florida City, om daarna de highway 1 te nemen richting het zuiden. De Florida Keys over richting Duck Key. Hier gaan we slapen in het 4 sterren resort Hawkskey. Dit is een prachtig resort met een mooie lagoon en diverse zwembaden. We hebben een prachtige kamer, waar we de komende dagen in mogen verblijven. Snel het zwembroekje aan en eens even een duik nemen in het zwembad. Roken mochten we bij de rookpaal met mooi uitzicht op de dolfijnen die daar getraint werden.

Morgen richting Key West om eens een bezoekje te brengen aan het zuidelijkste stadje van de VS.

Afdrukken E-mail

Dag 4: Key West

29 april 2013, Hawks Key - Vandaag stond het zuidelijkste plekje van Amerika op het programma. Gelukkig was de jetlag deze ochtend al een stuk minder dan gisteren. We ontwaakte vandaag rond 07.00 uur. Op ons gemakje hebben we ons klaar gemaakt om richting Key West te gaan. Onderweg even een 'goed ' bakje koffie doen met een broodje of donut als onbijt. De route van Duck Key naar Key West zou zo'n ruime uur in beslag nemen. Het is een lange weg over kleine verschillende eilandjes en kilometers lange bruggen, maar continue uitzicht over de prachtige zee.

Aangekomen in Key West hebben we als eerst Fort Zachary Taylor Historic State Park bezocht. Een mooi oud dat gebouwd is om de zuidkust van Florida te beschermen. Het is ruim 200 jaar oud. Natuurlijk moesten we even enkele Geocaches vinden. Zo kwamen we ook bij dit Fort uit. Lekker wat fotootjes schieten bij de kanonnen.

Na het het fort te hebben gezien zijn we door leuke kleine straatjes met echte amerikaanse houten huisjes en knusse winkels richting het zuidelijkste puntje van Amerika gegaan : The southermost point ! Vanuit het meest zuidelijkse punt zijn we terug richting de auto gelopen om weer 'huiswaarts' te rijden naar ons schitterende hotel. We waren net optijd in de auto, want plotseling kwam het met bakken uit de hemel. Het was een korte bui, maar alles stond meteen blank. Dan wordt Geocachen een stuk lastiger. Want we hadden net nog een mooi plekje gevonden op de terugweg. Deze toch maar even bezocht. Tot aan de enkels in het water, maar dat kon de pret niet drukken. Nick ging voor zijn duikbrevet en vond spoedig het kleinnood.

Terug bij het hotel nog even lekker een frisse duik om het zout van ons af te spoelen en vervolgens s'avonds lekker te gaan eten.

Morgen koninginnedag word het een lui dagje op ons resort en zullen wij een lekker drankje doen op onze nieuw koning !

Afdrukken E-mail

Dag 5 Onze Koninginnedag in Florida

Vandaag is eigenlijk heel kort samengevat. "Wat hebben jullie gedaan?" "Uhhh, Niks". Of toch wel.
Na ons zelf in elkaar gedraaide ontbijt. Broodje pindakaas en Starbucks koffie was het tijd om een live stream naar Nederland op te zoeken. Zo konden onze koningsgezinde dames de inhuldiging van onze Willem bekijken.

Daarna was het op naar de pool. Hier hebben we de hele dag doorgebracht. Een lekker relaxte dag dus. De vlag van Willem en Maxima was opgehangen en zo ontstond het idee om er een foto van te maken en deze naar Omroep Brabant te sturen. Binnen een uur stond deze dan ook prominent op de site van Omroep Brabant. http://www.omroepbrabant.nl/
Ook zijn er op het hele complex vele Leguanen aanwezig. We hebben er diverse op de foto vast kunnen leggen.

's avonds hebben we weer in ons vaste restaurant gegeten. Nu ligt iedereen alweer knockout met allemaal een kreeft rode huid. Morgen trekken we weer verder. Naples staat op het programma.
Tot morgen....

Afdrukken E-mail

Dag 6 : Duck Key - Everglades - Naples

Vandaag hebben we na 3 dagen ons mooie resort Hawks Key verlaten en onze route weer vervolgd. Als eerste punt van vandaag zijn we opnieuw naar de Everglades gegaan. Deze keer stond een ritje met de airboot door de Everglades river op de planning.
Na een ritje van ongeveer 3 uurtjes konden we eindelijk even de auto gedag zeggen en even onze aandacht op iets anders leggen.
Aangekomen op de weg waar al de airboot operators zich bevinden kozen wij er voor om maar meteen een van de eerste te pakken.
Niet al te lang hoeven wachten werden we al opgeroepen om plaats te gaan nemen in de airboot. De meisjes maar niet aan zijkant, bang dat er een alligators over de reling naar binnen sprong.

Onze tour gids begon zijn motor te starten , we begonnen met een rustig stukje zodat we enkele alligators konden zien. Volgens onze gids hadden we geluk vandaag !
Gisteren hadden ze er namelijk geen een gezien. Wij waren net onderweg en we zagen de eerst al dicht bij onze boot.
Er kwamen ook enkele schilpaden en verschillende soorten vogels voorbij.
Niet veel later kregen we het seintje om onze oordoppen in te doen , zodat de gids nu echt vol gas kon gaan. We vlogen over het water een , spetters binnenboort , 'drift ' bochten over het water !

Na zo'n 20 minuten kwamen we terug bij het begint punt. We waren nog getuige van een vogel die een vis als lunch had gevangen en op schitterende manier naar binnen probeerde te krijgen.
Na de airboor tour werden we mee genomen naar een show waar een gids enkele dieren toonde en we uit eindelijk nog even met een baby alligator op de foto konden.

Na de Everglades te hebben gezien hebben we onze rit vervolgd naar onze slaap plaats Naples. Bij ons hotel lag een enorm grote winkel mall dus besloten we daar eventjes een kijkje te gaan nemen om te gaan shoppen bij de goedkopere Amerikaanse merken.
Geslaagd en enkele dollars lichter terug naar ons leuk knus hotel gelopen , waar we nog even een lekker drankje doen en daarna lekker te bed gaan om morgen weer fit onze reis te vervolgen

Afdrukken E-mail

Dag 7 Bad weather in Manatee county

Het weer is sinds gistermiddag omgeslagen. Vanmorgen werd ik gewekt door een harde knal wat onweer bleek te zijn. Het goot en onweerde flink. Om ons heen hoorde je de sirene's van brandweerwagens. Even naar accuweather om het weerbericht maar eens te bekijken.

De vlek rond Naples (links) was dus gaande. Ontbijten in de regen, want hier hebben ze altijd ontbijt buiten en 's morgens regende het er nooit. Behalve als wij er zijn dan !!!! Na het ontbijt hebben we Naples snel achter ons gelaten om richting Crystal river te gaan. Dit stukje Florida staat bekend om de Manatees. Net voordat we de dikke 300 kilometer erop hadden zitten zijn we gestopt bij Homosassa. Hier is een klein dierenparkje waar ze dus ook deze geweldige zeekoeien hebben.

Niet alleen zeekoeien maar ook andere geweldige dieren die we door de week heen eigenlijk al gezien hadden. Het enige verschil was nu dat ze niet wegrende of wegvlogen, maar netjes bleven zitten.

Na het dierpark was het nog maar enkele kilometers naar Crystal River, waar we nu zijn. Ook hier is het weer niet geweldig. We halen net 20 graden en dat wordt dus morgen koud leiden als we om 6:15u gaan zwemmen met de zeekoeien. Vandaag hebben we afgesloten met een echt Amerikaans vreet festijn bij Fatboys B-B-Q. Kijk maar eens naar de vette hap op de bordjes. Ohh ja dat waren de overblijfselen.

Zo meteen lekker vroeg ons nest in, want morgen moet er worden gesnorkeld....

Tot morgen.

Afdrukken E-mail

Dag 8 : Cristal River - Silver Glen Springs - St. Augustien

05.30 uur ! This is your wake up call !!

Ja je moet er iets voor over hebben om iets fantastisch te gaan doen. Deze morgen was dat het zwemmen met de schitterende beesten manatees ( of te wel zeekoeien ) .Gelukkig was het deze ochtend nog droog.
Onze excursie begon om 06.15 uur , dus besloten we om op tijd wakker te worden om van te voren nog even een vroege hap naar binnen proberen te werken.
Vanuit ons hotel gingen we naar het verzamel punt waar onze excursie begon. Het begon met een video waar we de regels te horen kregen wat te doen bij het zwemmen met manatees. Daarna mochten we onze wet suites aan gaan trekken om enige warmte te krijgen in het water

Na alles gereed te hebben gingen we per busje naar het begint punt van de boot toch. Daar kregen we nog een flinke uitleg van onze gids Mike , die vooral zich zelf erg grappig vond.

Enige tijd later waren we onderweg naar de plekken waar de manatees zich zouden moeten bevinden. Al snel dachten we er een te zien , maar dat bleek een dolfijn te zijn. Onze gids besloot zijn boot stil te leggen en het water officeel te openen. Helaas hadden we op deze plek geen geluk. Later op een 2de plek was het wel raak , 3 stuks zelfs ! Voor je het in de gaten had zwom er een gigantische bruine vlek onder je door en stond je versteld van hoe groot deze beesten dan wel niet zijn.

Na een uur in het water te hebben gelegen vonden moesten we helaas weer de boot op . ( ook omdat we het best koud hadden ) De gids bracht ons weer terug naar het verzamelpunt waar we begonnen waren. Het was een fantastisch ervaring om zo dicht bij deze grote maar hele lieve dieren te komen. Na het uit checken bij ons hotel reden we door naar ons volgende punt St. Augustine. Eerst nog een kleine stop omdat het helaas de hele dag regende in Silver Glen Springs. En meer met helder blauw water.

Aangekomen in St.Augustien was het weer helaas nog niet echt beter geworden. Ondanks de regen en harde wind gingen we toch het stadje verkennen. St. Augustien is het oudste stad van Amerika met een spaanse stijl.

Na een lange dag zijn de voetjes moe, rugjes pijn van het snorkelen. Maar de verhalen van het zwemmen met de manatees zal nog dagen rond gaan. Of te wel , het was een fantastische, lange, regenachtige dag om nooit te vergeten !

Afdrukken E-mail

Dag 9 Nat - Flooding and tornado warning in St. Augustine

Tot nu toe weten we maar al te goed hoe Accuweather in Amerika werkt. Dit is de buienradar van Amerika. Meestal begin ik de dag door te nemen, maar het was tot zonet best wel spannend toen we van ons eten terug liepen naar ons hotel.
Toen we bij ons restaurant "The raintree", weg gingen zat de bar vol met mensen die met aandacht naar de lokale tv zaten te kijken. De hemel was gevuld met alleen maar weerlicht. Ik heb al veel onweer gezien, maar dit was niet normaal. Een toepasselijke naam van het restaurant,  vind je niet?

In ons hotel aangekomen was er een tornado warning. De straten waren compleet volgelopen. Dus we waren we lekker aan een douche toe. Karin kon eindelijk weer opgelucht ademhalen, toen de tornado warning cancelled was.
Morgen wordt het beter zeggen ze. Daar hopen we dan ook maar op. De Sunshine State noemen ze Florida, maar waarschijnlijk toch niet altijd, want we hebben de laatste dagen al heel wat water mogen verwerken.

Wat hebben we vandaag eigenlijk nog meer gedaan. Eigenlijk niet zo veel, want de hele dag heeft het geregend. Dan maar naar de shoppingmall. De koffer weer wat voller terug naar Nederland, want shoppen dat kun je overal hier. Na het shoppen dus even naar st. Augustine en daarna dus naar het restaurant. Nadat het meeste was overgetrokken heeft Karin nog even een stukje gefilmd. Tel het aantal flitsen maar. Niet Normaal en in deze film is het al een stuk minder dan een half uurtje hiervoor.

Morgen richting Orlando via Daytona. Hopelijk krijgen we nu dan eindelijk lekker bakweer, want onze brandplekken van Duck key zijn ondertussen allang weer verdwenen.

Afdrukken E-mail

Dag 10 : St.Augustine - Daytona - Orlando

Vanmorgen wakker geworden met gelukkig steeds beter weer. Ik was om 06.00 uur al wakker om zo 12.30 uur nederlandse tijd het eredivisie voetbal te gaan volgen. Na afloop van de wedstrijden , en even klein feestje gevierd te hebben in verband met het kampioenschap van Ajax , zijn we richting Daytona gereden. Daar maakte we een pits stop bij het race circuit van Daytona international speedway. Daar als eerste even de tribune opgekropen om zo de baan te zien waar daar toen een race bezig was.Daarna een tour van 90 minuten gehad dat ons op verschillende plekken van circuit bracht.

Na het verlaten van het circuit hebben we onze weg naar Orlando vervolgd. Hier zitten we maar liefste 5 dagen om de Disney parken te gaan bezichtigen. Als eerst ingecheckt in ons hotel Disney's Caribbean hotel en onze leuke thema kamers ingericht met een hoop drank voor de komende warme dagen.

Vervolgens zijn we op pad gegaan naar de eerst parken Epcot waar we een mooi vuurwerk show hebben gezien en daarna een licht show en een parade in het Magic Kingdom.

Nu lekker te bed, het was weer een lange dag ! Morgen vervolg van de Disney parken !